Zdjęcie poglądowe i na dodatek z prasy, stąd kiepska jakość... Niemniej jednak, może zainteresować
Najbardziej luksusowy autobus gdańskiej komunikacji (marka: Mercedes-Benz), nówka-sztuka, nabyta w połowie 1935 r.
(źródło ilustracji: Danziger Neueste Nachrichten, 17 VII 1935).
Stawiam na Grunwaldzką, we Wrzeszczu.
Ta grupa starszych drzew wygląda i na te, za tramwajem, na zdjęciu z 1935 r. Po lewej stronie zachowała się latarnia, taka jak w 35.
Jako znany sceptyk podejrzewam błąd.
Przede wszystkim, w tamtym czasie autobusów było bardzo mało - kilka, może kilkanaście - a jeśli chodzi o długie naczepy z ciągnikami siodłowymi, to w albumie "Gdańsk w tramwajach i autobusach" znalazłem wzmianki o dwóch (wraz z "imionami"), i żadnej sugestii, by kiedykolwiek było ich więcej.
Naczepa z pojedynczą osią z tyłu i "garbato zakończonym" nadwoziem miała oprócz numeru taborowego 18 wymalowaną na burcie nazwę "Colombina".
"Bajadera" to z kolei naczepa z dwoma osiami z tyłu i nadwoziem zamkniętym bardziej pionowo. Numeru taborowego na żadnym zdjęciu się nie dopatrzyłem. Ciągnik siodłowy, jak widać na zdjęciu z Maciejem Gwiazdą, marki GMC.
Moim zdaniem na zdjęciu w cytowanym poście z FB jest więc "Colombina", nie "Bajadera"
(...)
Przede wszystkim, w tamtym czasie autobusów było bardzo mało - kilka, może kilkanaście - a jeśli chodzi o długie naczepy z ciągnikami siodłowymi, to w albumie "Gdańsk w tramwajach i autobusach" znalazłem wzmianki o dwóch (wraz z "imionami"), i żadnej sugestii, by kiedykolwiek było ich więcej.
(...)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum