Wreszcie się dopchałem do skanera. Obiecane fotki: "Bohnsack", "Fürst Blücher" i na deser - ze zbiorów Sabaotha, ale tu chyba jeszcze nie było - "John Gibsone".
JOHN GIBSONE zbud 1907 J. W. Klawitter, Danzig dla
"Weichsel" Danziger Dampfschiffahrts & Seebad AG, Danzig
w 1921 sprzedany razem z VISTULA do Hamburga , zostal
GORCH FOCK Hafen-Dampfschiffahrt AG.
Moze ktos ma jakies ladne zdjecie statku VISTULA, ja mam tylko
kiepskie ujecie zboku.
"Lachs" i "R. Damme" które zamieściłem to zdjęcia z książki "Historia budownictwa okrętowego na Wybrzeżu Gdańskim", dlatego myślałem, że je znasz. Ale zaraz ci wyślę większe skany.
Mam też ładne zdjęcie "R. Damme" na tle Żurawia tylko że nie wiem, kiedy mi się je uda zeskanować.
Ładny ale trochę "obcięty" R. Damme jest na okładce albumu "Brzeźno. Nowy Port". W ogóle zauważyłem sporo zdjęć, na których ten statek stoi albo przy Westerplatte, albo pod Żurawiem.
Podaję trochę więcej informacji o statku JOHN GIBSONE
“JOHN GIBSONE”
TYP STATKU: pasażerski
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1907; J. W. Klawitter, Danzig. Nr bud. 316
POJEMNOŚĆ: brutto – 146 RT; netto – 20 RT
WYMIARY:długość-34,26 m, szerokość-6,80 m, zanurzenie-2,14 m
SILNIKI GŁÓWNE:
1 maszyna parowa podwójnego rozprężania; dwu-cylindrowa; prod.:?.; moc:270 KM
PĘDNIK:1 śruba, PRĘDKOŚĆ:, ZAŁOGA:
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1907: JOHN GIBSONE - ‘Weichsel’ Danziger Dampfschiffahrt und Seebad A.G., Danzig.[D]
1920: JOHN GIBSONE - ‘Weichsel’ Danziger Dampfschiffahrt und Seebad A.G, Danzig.[DZ]
1921: GORCH FOCK - Hafen Dampfschiffahrt A. G., Hamburg.[D]
1929: - złomowany w Groningen.
TYP STATKU: pasażerski
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1883; stocznia nieznana.
NOŚNOŚĆ:?.
WYMIARY: długość- 21,00 m, szerokość-3,80 m, zanurzenie-1,20 m
SILNIKI GŁÓWNE:
1 maszyna parowa; moc: 60 KM
PĘDNIK:1 śruba, PRĘDKOŚĆ:?., ZAŁOGA: 3 ludzi
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1883: NEUFÄHR - Westpreußische Dampfboot Gesellschaft, Danzig.[D]
1892: NEUFÄHR - Carl und Ludwig Habermann, Danzig.[D]
1899: NEUFÄHR - ‘Weichsel’ Danziger Dampfschiffahrt und Seebad.A.G., Danzig.[D]
1909: SANDKRUG - G. Herberger, Memel.[D]
1910: REX - John Bieber & Huhn, Memel.[D]
19. . : SANDKRUG II - Otto Boguschewski, Seckenburg.[D]
1914: - jeszcze istniał, dalszy los nieznany.
Bardzo ciekawe zdjęcie z Gdańska [Danzig] przedstawiające statek "Oberon" przy ul. Wartkiej niedaleko ujścia Raduni. W tle Szkoła Nawigacyjna, wejście do niej znajdowało się z ul. Karpiej.
stojący holownik "Oberon" - tu jego historia w skrócie
“OBERON”
TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1878; J. W. Klawitter, Danzig.{Niemcy} nr bud.84
NOŚNOŚĆ:?.
WYMIARY: długość-19,80 m, szerokość-3,46 m, zanurzenie-1,21 m
SILNIKI GŁÓWNE:
1 maszyna parowa podwójnego rozprężania; dwu-cylindrowa; prod.: J. W. Klawitter, Danzig.1878r.; moc: 70 KM
PĘDNIK:1 śruba, PRĘDKOŚĆ:14 km/godz, ZAŁOGA:4 ludzi
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1879: OBERON - Carl und Ludwig Habermann, Danzig.[D]
1898: OBERON - ‘Weichsel’ Danziger Dampschiffahrt und Seebad A.G., Danzig. [D]
1920: OBERON - ‘Weichsel’ Danziger Dampschiffahrt und Seebad A.G., Danzig. [DZ]
1930: - jeszcze wykazywany.
Bardzo ciekawe zdjęcie z Gdańska [Danzig] przedstawiające statek "Oberon" przy ul. Wartkiej niedaleko ujścia Raduni. W tle Szkoła Nawigacyjna, wejście do niej znajdowało się z ul. Karpiej.
Jako fan Szkoły Nawigacyjnej bardzo dziękuję za zamieszczenie tego obrazka
Ja również dziękuję!
A korzystając z obecności fachowca pozwolę sobie zapytać - Co to za statek? (fotografie ze zbiorów rodzinnych użytkownika rychu40):
Z tego srodkowego dokladnie widac, ze to niewielki wycieczkowy dla pasazerow, taki dla rzek i wybrzeza do trzech mil od ladu. U gory widac lawki - tam sie siedzi przy ladnej pogodzie, a na tym pokladzie za szybami przy innej pogodzie.
A po czym sadzisz?
To drugie foto obejmuje chyba wiecej jak polowe dlugosci statku. Wtedy za burta musialaby byc juz widac nadbudowa nad kolami obrotowymi. A tu nic...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum